luni, 24 martie 2008

Politicienii versus justitie

Dece oamenii politici evita sa isi lamureasca in justitie acuzele ce li se aduc?
Dece acestia se considera atacati politic , asa cum avem ocazia sa vedem in filmul serial "CARACATITA?
Considerati necesar ca acestia sa isi lamureasca problemele, ca orice cetatean ?
Daca DA , atunci nu le mai acordati sprijin politic. lipsitii de votul vostru

Nabucco 1, 2, 3...

Buna functionare a pietei europene de gaze si petrol depinde de functionarea concurentei
Buna functionare a concurentei depinde de aprovizionarea gazelor si petrolului din surse diferite , prin retele diferite.
Concluzia este ca asigurarea gazelor si petrolului pe piata europeana sa se faca dela surde diferite , nu prin o singura conducta ci prin mai multe conducte Nabucco, atatea cate sa asigure o oferta care sa depaseasca cererea.
Considerati ca o astfel de situatie ar duce la reducerea pretului gazelor si petrolului pe piata europeana? Eu consider ca DA.

joi, 13 martie 2008

Separare si dispute

Cele trei puteri sa fie separate este onecesitate a democratiei.
Separarea duce obligatoriu la dispute intre cele trei puteri.
Disputele in mod obligatoriu se duc in conditiile unui echilibru sau a unui dezechilibru intre ele
Disputele in conditiaunui dezechilibru duce neaparat la o functionare cu rateuri a institutiilor statului.
Aceasta este situatia actuala din Romania. Puterea executiva, respectiv guvernul, aflat in minoritate legislativa, nu mai are libertatea optiunilor necesare unei guvernari eficiente .
Guvernul este la remorca puterii legislative a Parlamentului.
Parlamentul isi permite in aceste conditii sa elaboreze reglementari in avantajul membrilor parlamentului si a grupurilor de interese din interirul acestuia
Justitia, lipsita de nerv si libertate decizionala, nu reuseste sa asigure actul de justitie. In aceasta situatie, isi permite ca in contrapartida sa isi creeze conditii favorabile prin legi si remunerati incurajatoare.
Si in aceasta situatie romanul ramane un cetatean captiv . Sunteti de acord?

Consiliul legislativ, greseste cu voie sau de nevoie ?

Elaborarea legilor, si promulgarea legilor se face si in baza avizului Consiliului legislativ.
In baza acestui aviz, la finalul textului legii se precizeaza:"Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, in conditiile art. 77 alin (2) cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata."
Cu toate acestea , in numeroase cazuri de notorietate, la cererea unor cauze in instanta, Curtea Constitutiona ajunge la concluzia ca aceste legii au prevederi neconstitutionale.
Reprezinta aceste cazuri rebuturi profesionale ale Consiliului legislativ " Sigur ca da.
Devine necesar avizul Curtii Constitutionale in faza de promulgare a legilor? Incaz ca da probabil este necesara modificarea Constitutiei ?

Consiliul legislativ, gresesti cu voie sau de nevoie?

Sfantul Sinod poate gresi ?

Recent Sfantul Sinod a luat pozitie contra in problema transplantului de organe umane, mai precis in problema prelevarii de organe. Considerentul invocat a fost de aparare a dreptului omului, respectiv a aceluia de a nu fi de acord cu prelevarea, mai precis de aparare a prezumtiei de refuz a potentialului donator. Gresala a fost generata de faptul ca Sfantul Sinod a dat prioritate unui precept laic,uitand de un precept religios fundamental .
Religia crestina se bazeaza pe iubirea aprapelui " iubeste pe aproapele tau ca pe tine insuti"
Acest precept sta la baza optiunii donatorilor sau a urmasilor acestuia, in momentul in care isi dau acordul pentru prelevarea de organe. Cum poate Sfantul Sinod sa sfideze acest precept ?
In vechiul testament, facerea lumii se finalizeaza prin crearea omului ca fiinta dupa chipul si asemanarea Domnului.
Dumnezeu a mers mai departe si fara sa negocieze cu Adam , a luat o coasta de la acesta si a creat -o pe Eva. A facut Domnul aceasta din dragoste fata de Adam? Cu siguranta ca da.
A fost aceasta un act primordial de transplant? Cu siguranta ca da.
In alt caz, relatat in vechiul Testament, privind distrugerea oraselor Sodoma si Govora, Dumnezeu cand a dorit sa a poarte negociere a facut-o exemplar cu Abraham
In prima situatie suntem in momentul gestului de iubire a omului, in timp ce in cel de al doilea are loc judecarea unei situatii si aplicarea pedepsei.

miercuri, 12 martie 2008

mai putini parlamentari, insa de calitate

Tari ca Polonia sau Spania, cu populatii de 40, respectiv 42 milioane, au Parlamente cu 540, respectiv 570 de parlamentari, adica 13,5 ,respectiv 13,57 parlamentari la milionul de locuitori, in timp ce la noi ,la o populatie de 20 ilioane avem 451 parlamentari, adica 22,55 parlamentari la milionul de locuitori.
Ce inseamna aceasta diferenta? Inseamna un efort mai mare pentru contribuabilul roman sa sustina acest numar de parlamentari , un efort cu 67 % mai mare , daca consideram retributii egale
Sa nu uitam calitatea redusa a parlamentarilor nostri si absenteismul mare practicat;sunt parlamentari precum Geoana, Mitrea etc. care au prezenta sub 10%.
In aceasta situatie nu consoderati ca este un furt din banii publici, ca este obligatorie reducerea numarului la cca. 270 parlamentari , adica la nivelul a 13,5 parlamentari la milionul de locuitori.
Parsivenia parlamentarilor nostri, care au considerat ca nu se poate reduce numarul, ca ar ramane minoritatile fara reprezentanti; este o prostire a cetateanului. Ezista doua variante:
~~ oare majoritatea romaneasca a dat dovada ca nu poate proteja minoritatile ; consider ca romanii au dat dovezi suficiente;Din contra daca luam in considerare ca autoritatile locale maghiare duc lupta pentru eliminarea din comunitate a unei comunitati reprezentate de copii institutionalizati in " Casa Sfantul Iosif" din Odorheiul Secuisc, rezulta ca romanii au nevoie sa fie protejati in raport cu minoritatile.
~ lasand neredus numarul de 18 al parlamentarilor minoritatilor, se poate reduce cu 163 numarul parlamentarilor majoritatii, astfel ca pe total sa avem 270 de parlamentari.
Romani trebuie sa luati atitudine , sa cereti amendarea legii uninominalului cu un amendament care sa duca aceasta reducere a numarului de parlamentari . Nu trebuie lasat ca institutiile comunitare sa faca presiuni in acest sens, asa cum face in sfera justitiei, deoarece nu se va intampla.
Avem 8 luni pana la alegerile parlamentare

marți, 11 martie 2008

taxa de prima inmatriculare

sunteti de acord ca impozitele si taxele constituie mecansimul prin care economia de piata realizeaza veniturile pentru bugetele centrale si locale? Da.
sunteti de acord ca aceste impozite si taxe trebuiesc sa se aplice la valoarea bunurilor acumulate in trecut si in prezent? Da.
sunteti de acord ca de acolo de unde nu este nici Dumnezeu nu ia si ca urmare aceste impozite si taxe trebuiesc stabilite proportional cu valoarea bunurilor impozitate? Ca aplicarea lor este cu atat mai justificata cu cat se aplica unor bunuri care nu sunt vitale unei vieti decente accesibile majoritatii cetatenilor?Da.
In aceasta situatie, daca taxele si impozitele corespund si unor norme impuse pe plan comunitar sau global, poate fi pusa sub semnul intrebarii oportunitatea si etica lor> Nu.
Atunci dece atata valva pentru taxa de prima inmatriculare>
Personal gasesc un singur raspuns si anume acela ca aceasta taxa afecteaza pe cei putini la numar care ,in special in conditiile actuale din Romania, isi permit sa scizitioneze automobile si nu unul pentru o viata ci unul la fiecare trei ani.Oare numai la atat ne pricepem sa ne unim in suflet si simtiri, acum cand sunt atat de multe de rezolvat prin efort comun?

marți, 4 martie 2008

pensiile speciale nu sunt constitutionale

Stiati ca prin Legea nr. 128 din 19 iulie 1999 a fost aprobata OUG nr. 31/1998 privind unificarea fondurilr componente ale bugetului asigurarilor sociale de stat, precum si a celor pentru plata pensiilor cuvenite asiguratilor din unitatile cu atributii in domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationalel, adoptata de Senat in sedinta din 17 iunie 1999, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia in vigoare la data respectiva (guvernul CDR)
Stiati ca Legea nr. 19 din 17 martie 2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale,(guvernul CDR), stabileste la:
art. 2.- Sistemul public se organizeaza si functioneaza avand ca pricipii de baza, a) principiul unicitatii,b) principiul egalitatii, c) principiul contributivitatii si alte patru principii;
art. 5- (1) stabileste ca sunt asigurate obligatoriu persoanele care desfasoara activitati pe baza de contract individual de munca, persoanele care isi desfasoara activitatea in functii elective sau care sunt numite in cadrul autoritatii executive , legislative ori judecatoresti, pe durata mandatului , precum si alte persoane .?
Conform art. 5 din lege politistii, si militarii ,care activeaza pe baza de contract de munca, precum si parlamentarii, membrii autoritatii executive, in functii elective sau numite,pe baza mandatului intra sub autoritatea legii nr. 19/2000.
Fata de cele aratate mai sus sunteti de acord ca asa zisele pensii speciale sunt neconstitutionale deoarece iesind de sub autoritatea legii nr. 19/2000, ele incalca cele trei principii mentionate mai sus ,principii .care stau la baza legii
Sunteti de acord ca legea nr. 19/2000, care stabileste cuantumul pensiilor pe baza unor relatii matematice si a valorii contributiilor la fondul de asigurari sociale, platite in anii de viata activa, este o lege echitabila si libera fata de interventii populiste sau subiective?

Basescu si Tariceanu au dat mana pentru Romania

In sfarsit ,spre binele Romaniei, presedintele tarii si premierul au dat mana pentru numirea ministrului justitiei.
Sperati ca aceasta intelegere sa continue spre binele si dezvoltarea Romaniei?
Sperati ca POLUL DREPTEI sa dea mana cu PD-L pentru binele si dezvoltarea Romaniei?
Considerati ca PD ,acum cand prin fuziunea cu o aripa a liberalilor, are o doctrina cu iz de liberalism, in interesul Romaniei va avea " mintea romanului de pe urma "sa refaca Alianta Dreptate si Adevar .Ar fi singura solutie pentru stabilitate si continuitate ?