joi, 16 iulie 2009

LIPSA DE RASPUNDERE PROMOVEAZA ARBITRARUL,
Asa cum reiese din CAPITOLUL I – Dispozitii generale din legea nr. 303/2004, bugetarii justitiei , conf. art. 94 raspund civil,disciplinar si penal in conditiile legii., prin art. 99, 100 si 101 ,precizandu-se si anume cum.raspund disciplinar. Despre raspunderea penala NICI O PRECIZARE a modului de raspundere si sanctionare .
Asa stand faptele, bugetarii din justitie si-au permis de numeroase ori sa aplice arbitrar legea ,in detrimentul ordinei de drept. Astfel:
1.~ Bugetarii justitiei sunt vinovati de numarul mare al mortilor ca urmare a accidentelor rutiere ,mortii intr-o sapatamana depasind cu mult pe cei morti pe diferitele fronturi de lupta in decurs de ani. Dece sunt vinovati ? Prin sanctionarea cu suspendare a sentintei atunci cand te faci vinovat de omorul a trei membri de familie si Accidentarea grava a celui de al patrule (cazul sotiei lui Adrian Paunescu), a deschis robinetul omorarii in grup ,sau a trecerii in derizoriu atunci cand reusesti sa omori o singura persoana.( cazul studentei omorate pe trecerea de pietoni de catre ? Straus)
2.~ Bugetarii justitiei sunt vinovati de neinceperea urmaririi penale sau condamnarea cu suspendare pentru cazuri de sechesrtare de persoane etc
3.~ Bugetarii justitiei sunt vinovati de neretinerea in stare de arest a unor persoane ,permitand astfel ca acestea sa fuga din tara (cazul Omar Haisam, Nicolaiciuc si multi altii)
IN ACEASTA SITUATIE UNDE ESTE RASPUNDEREA BUGETARILOR
DIN JUSTITIE?

PLATA PENTRU CALITATEA SI PLATA PENTRU CANTITATEA MUNCII
Democratia trebuie sa realizeze plata muncii dupa aportul diferit , corespunzator capacitatii intelectuale ,educatiei si efortului pe care fiecare ,il aduce comunitatii
1.~ Capacitatea intelectuala este data de. Dumnezeu sau mama natura diferit fiecaruia pentru memorarea, analiza sau sinteza infirmatiilor., ceeace din start creaza inegalitati, atat la abordarea unor initiative , la finalizarea acestora si la eficienta rezultatelor obtinute.
O buna alegere a profesiei de medic, inginer,economist, etc. trebuie sa tina seama de capacitatea intelectuala.
2.~ Educatia este cea care da calitatea muncii. Pregatirea de cinci anilor a mediciilor, de patru ani a inginerilor ,economistilor si altii , precum si studiul permanent pentru a tinea seama de evolutia cunostintelor in profesie , genereaza o importanta diferentiere intre persoane Dinamica cunostintelor in medicina este formidabila, in inginerie este lenta, in timp ce la juristi lipseste cu desavarsire (Codul civil din timpul lui Cuza Voda a fost schimbat in acest an ) Faptul ca dupa decembrie 1989 facultatile de drept ,economice, litere au aparut ca ciupercile dupa ploaie , este o dovada ca pregatirea cadrelor de profesori si a bazei materiale in aceste discipline este abordabila atat la Bacau, cat si la Petrosani, la Valcea, la Tg. Jiu etc.
Coeficientul de formare profesionala trebuie sa fie pentru medici 3 , ingineril un coeficient 2 si celorlalti coeficientul 1.
3.~ Inovarea fortata de dinamica profesiei, inseamna si cresterea riscului in exercitarea profesiei. Unul este riscul in medicina unde permanent se inoveaza, astazi asistam la chirurgia computerizata; chiar in cadrul medicilor unul este riscul medicului diagnostician si altul este cel a medicului chirurg si interventionist, unul este riscul ,medicului internist si altul este cel al medicului cardiolog, cu toate ca fiecare se joaca cu viata pacientului.Rebuturile la medicii se exprima prin pacienti pierduti.
In cazul inginerilor, sunt diferente intre specialitati ,urmare a dimensiunii rebutului muncii depuse. Un inginer proiectant de poduri ,sau baraje, constructii de locuit sau social culturale sau de instalatii cu pericol de explozie sau poluare letala, rebutul muncii lor poate constitui dezastre care duc la pierderi de vieti omenesti
Coeficientul de risc professional poate fi de 3 pentru medici si ingineri, 2 pentru economisti si profesori si 1 pentru juristi.
4.~ Efortul in exercitarea profesiei depinde de complexitatea activitatii si de finalizarea acesteia. La medicii chirurgici sau interventionisti, sunt cazuri in care actul se desfasoara sub tensiune pe o perioada care poate depasi suportabilitatea la efort., oprirea sau sistarea fiind periculoasa pentru viata pacientului.La ingineri totdeauna exista un termen a carui depasire inseaman daune patrimoniale , care se repercuteaza in penalizari suportate de cei direct vinovati. In justitie lipsesc atat termenele cat si raspunderea patrimoniala.
Coeficientul de effort pentru medici ar trebui sa fie 3 , pentru ingineri 2,iar pentru juristi 0.
5.~Riscul neuropsihic este este specific unor domenii si anume celor cu grad ridicat de risc,si anume nu in cazul bugetarilor din justitie ,deoarece raspunderea patrimoniala si penala lipsesc cu desavarsire ,iar cea civila disciplinara este de periculozitate redusa (avertisment, diminuarea indemnizatiei,mutarea disciplinara sau excluderea din magistratura in caz ca nu se recurge la iesirea la pensie sau demisie ) Riscul care exista este comun membrilor profesiei cu nimic diferit de la caz la caz si trebuie sa existe in fisa postului si este luat in calulul salariului de baza.
6.~ Confidentialitatea este generala domeniului sau lipseste cu desavarsire pentru toti membrii; cunoasterea unei limbi straine poate fi obligatorie in unele domenii, nu in justitie, si cand exista este luata in calculul salariului de baza., ceeace opreste considerarea lor ca sporuri suplimentare salariului.
Pregatirea profesionala ,riscul si efortul in exercitarea profesiei, sunt valori care sa determine obligatiile si raspunderile din fisa postului ,se pot quantifica si lua la determinarea salariului grupei si subgrupelor profesionale Acestea nu mai pot constitui sporuri , deoarece ele privesc intregul domeniu professional , fara diferentiere.
Sporuri pot fi acelea care nu se pot quantifica , pot exista in multe domenii profesionale dar nu in cazul tuturor membrilor si atunci cand exista sunt diferite pantru fiecare persoana si anume sporul pentru ore suplimentare si sporul pentru vechimea in munca.

BUGETARII JUSTITIEI SUNT IN ABATERE DISCIPLINARA ?

Reiterez prevederea art. 99 alin (b) din legea nr. 303/2004 care stipuleaza ca sunt abateri disciplinare actiunile care se pot constitui ca “interventiile pentru solutionarea unor cazuri,pretinderea sau acceptarea rezolvarii intereselor personale sau ale membrilor familiei ,ori ale altor persoane ,ALTFEL DECAT IN LIMITA CADRULUI LEGAL REGLEMENTAT PENTRU TOTI CETATENII…”
Solicit specialistilor in drept civil si administrative sa constate :
1.~ Initierea in justitie a unei actiuni impotriva ministerului finantelor, referitor la plata unor sporuri, sporuri a caror legalitate este indoielnica ;
2.~ celeritatea cu care in perioada de vacanta a instantelor de judecata, a fost demarat si rezolvat cazul., in conditiile in care cererile altor petitionari sunt rezolvate de instante in modul cunoscut
Avand in vedere modul responsabil si solidar adoptat de ministrul finantelor in problema gospodaririi banului public fata de pretentiile discutabile ale bugetarilor justitiei, fac cunoscut ca voi sustine penalizarea ministrului cu 10 % din pensia lunara.
D-voastra ceilalti ce veti face in aceasta situatie, stiind ca in afara variantei adoptate de subsemnatul, exista posibilitatea de a solicita conf. Art. 101 din lege aplicarea de catre sectiile Consilului Superior al magistraturi a uneia din sanctiunile prevazute la art. 100 din lege.,solicitare la care ma raliez , conf. art.97 alin (1) ca persoana care se sesizeaza.

Niciun comentariu: