miercuri, 21 ianuarie 2009

CONSILIUL GENERAL AL MUNICIPIULUI
BUCURESTI PROIECT




H O T A R A R E
privind clarificarea in justitie a obligatiei si a modalitatii de regularizare
a diferentelor rezultate in plus prin omiterea normelor pausal, de catre S.C
Apa Nova Bucuresti SA , la facturarea consumurilor de apa rece catre
utilizatorii casnici.


Avand in vedere numeroasele petitii justificate ale utilizatorilor serviciilor de alimentare cu apa si de canalizare din Bucuresti, inregistrate la Agentia de reglementare a nivelurilor de servicii Apa- Canal a Municipiului Bucuresti ( A.R.B.A.C.) , cu privire la facturarea incorecta a clientilor de catre S.C. Apa Nova Bucuresti S.A (A.N.B.), la refuzul acesteia de a repara avariile la conductele publice de alimentare cu apa , de a contoriza blocurile de locuinte alimentate cu apa din aval a cca. 126 statii de hidrofor si a cca. 364 contori comuni mai multor blocuri de locuinte, denumite si "retele telescopice"(RT) si a refuzului ANB de a factura in consecinta conf." normelor pausal" ;
Avand in vedere Raportul si decizia de mediere a Expertului Tehnic (ET) din 26.11.2004 privind litigiul dintre A.N.B. si A.R.B.A.C. in legatura cu evaluarea Nivelului de Serviciu (N.S.) C1 ` clienti contorizati ca procent din total , precum si Raportul A.R.B.A.C. prin care Consiliul General al Municipiului Bucuresti este informat despre Decizia A.R.B.A.C. nr. 3/19.01.2005, care exprima dezacordul cu privire la decizia de mediere al ET din 26.11.2004, motivat in principal de concluzia ET de la punctul 5.1.4. din raportul de mediere, prin care "expertul tehnic crede inca faptul ca RT nu sunt bunuri publice si nici nu au fost preluate de la R.G.A.B. si ca R.T. nu sunt bunuri publice , si nici nu au fost (sunt) concesionate catre A.N.B. prin Contractul de Concesiune", fapt care ulterior a fost lamurit in instanta prin actiuni declansate de Primarul General in baza HCGMB nr. 48/2005,in sensul ca sunt "bunuri publice", raport de mediere care mai afirma ca "pentru moment , pana cand problema va fi rectificata , "Bransamentul" este acolo unde sistemul public de alimentare cu apa furnizeaza apa porabila in retele telescopice", concluzie aflata in contradictie cu prevederile legislatiei in vigoare la data concesiunii, cu baza de date prezentata ofertantilor si cu competentele declarate de Expertul tehnic in cadrul Raportului Comisiei de Experti din 23.01.2004,
Avand in vedere PRECIZAREA la cererea de chemare in judecata transmisa de catre Dir.juridica ,contencios si legislatie din PMB la termenul din 23.11.2005 privind dosarul 9918/2005, care se refera si la “facturarea incorecta a consumurilor facute de peste 1795 blocuri de locuinte, prin repartitia consumului masurat dupa inregistrarile unui contor comun mai multor blocuri, dupa numarul de persone, incluzand in consum si pierderile RT;
Avand in vedere scris. ARBAC nr. 210/08.02.2006,care se refera la incalcare de catre ANB a art. 3 din HG nr.348/1993 “calculul repartizarii consumurilor se va face conform normelor aprobate de consiliile locale” , deciziile ARBAC in legatura cu contorizarea si facturarea corecta a consumului propriu de apa potabila nr.12 si 13 din 2005 , deciziile ARBAC cu privire la modalitatea de facturare a consumurilor de apa la unii utilizatori casnici ,valabile si obligatorii pentru ANB, nr.8, 9, 10, 11, 13, 16, 19, emise in 2006, care la art. 2 al. c) se refera la “anularea si rambursarea catre fiecare utilizator din lista anexata a diferentelor facturate in plus fata de norma pausal”, precum si scris. ARBAC nr. 1352/19.12.2006 care se refera la “ daca ANB …..continua practicile abuzive de facturare, nesocotind deciziile ARBAC propune un proiect de Hotarare a CGMB privind notificarea Concesionarului in baza clauzei 50.1.1.(i)- procedura de demarare a rezilierii Contractului din culpa Concesionarului ;
Avand in vedere scris. ANRSC nr. 5039/2006 care se refera la “stabilirea consumurilor pe baza indicatiilor contoarelor montate in statiile de hidrofor reprezinta o practica abuziva”,. nr. 1667/2007 si 1510/2008 care se refera la atributiile si obligatiile autoritatilor administratiei publice locale in medierea rezolvarii conflictelor, si. nr.4319/2008 care face referire la Nota de constatare incheiata la finalizarea controlului efectuat la ANB:
Avand in vedere scris.nr.1737/17.06.2008 care se refera la modalitatea de recuperare a sumei incasate in plus prin omiterea consumurilor normate, scris.nr.1737/08.07.2008 care solicita masuri urgente pentru recuperarea sumelor incasate abuziv , ambele transmise de PMB – dir. utilitati publice, precum si scris.nr.162/11.08.2008 care solicita recuperarea sumei incasate abuziv si. nr. 195/08.10.2008 care solicita restituirea sumei, ambele transmise de viceprimar Razvan Murgeanu in vederea solutionarii pe cale amiabila a divergentelor existente in relatiile cu ANB ;.
Avand in vedere expunerea de motive a Presedintelui Comisiei pentru Utilitati publice, prin care se propune urgentarea rezolvarii petitiilor utilizatorilor inregistrate la A.R.B.A.C. si rezolvarea litigiului dintre A.R.B.A.C. si A.N.B. cu privire la regularizarea consumului de apa prin anularea si rambursarea catre utilizatori a diferentelor facturate in plus fata de norma pausal., prin clarificarea in justitie .
Vazand avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti,
In aplicarea prevederilor Hotararilor C.G.M.B. nr. 232/1997, nr.273/ 1998, nr. 54/1999,nr.271/1999, nr.295/1999, 296/1999, 15/2000, nr.26/2000, 85/2000, nr.153/2001 si prevederilor Contractului de Concesiune dintre Municipiul Bucuresti si SC Apa Nova Bucuresti SA, cu privire la furnizarea de servicii de alimentare cu apa si canalizare pentru Municipiul Bucuresti, prevederilor HG nr. 348/1993 , Ordinul MLPAT nr. 29/N/1993, Contract de furnizare din 16.01.1995,OG nr. 32/2002,HG nr. 1591/2002, HCGMB nr. 157/ 2005, Legea nr. 241/2006, Legea nr. 18o/2002,Legea nr. 51/2006, Hotararii CGMB nr. 108/1997, ale locuintei nr. 114/1996 cu modificarile ulterioare , ale Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acestuia, si prevederilor Regulamentului cadru aprobat prin Ordinul ANRSC nr. 88/2007,
In temeiul prevedrilor art. 38 alin.2 lit.”g”, “h”, “I”, “j’ din Legea nr. 21/2001,privind administratia publica locala, modificata si completata,
CONSILIUL GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCURESTI

H O T A R A S T E :

Articol unic – Primarul General va dispune clarificarea in justitie a modalitatii de determinare si de regularizare a diferentelor rezultate in plus prin neaplicarea normelor de consum pausal, de catre SC Apa Nova Bucuresti SA , la facturarea consumurilor de apa potabila livrata utilizatorilor casnici din avalul a cca. 126 statii de hidrofor si a cca. 364 contori comuni mai multor blocuri de locuinte si va comunica aceasta situatie ARBAC, SC Apa Nova Bucuresti SA si ANRSC pentru aplicarea corecta a prevederilor Contractului de Concesiune si rezolvarea petitiilor utilizatorilor alimentati prin “Retele Telescopice”

Aceasta hotarare a fost adoptata in sedinta extraordinara a Consiliului General al Municipiului Bucuresti din data de …………

PRESEDINTE DE SEDINTA, SECRETAR GENERAL AL
MUNICIPIULUI BUCURESTI




Bucuresti ,………
Nr…..

Niciun comentariu: