duminică, 5 octombrie 2008

Mesajul 578,
Aditional la mesajul anterior , imi permit sa intreb rhetoric, cum arata bugetul zilnic de timp al d-voastra, daca mai este timp de odihna, de pregatire profesionala potrivit evolutiei profesiei, in conditiile in care pe langa obligatiile platite la politehnica si parlament, mai aveti sip e cele neplatite ca vicepresedinte al partidului si ca sotie. Ar fi de interes national cunoasterea unei astfel de performante, ar creste productivitatea majoritatii populatiei reprezentata de femei.
Nu cunosc un astfel de proiect politic la nici unul din departamentele pentru femei ale partidelor parlamentare.Este o sugestie .
www.orizonluminos.blogspot.com

Mesajul 579,
Stimata d-na Ecaterina Andronescu,
Cunoasteti ca invatamantul are nevoie de criterii de performanta a cadrelor profesorale, atat pantru cresterea nivelului calitativ al procesului de invatamant,cat si pentru o relatie corecta intre remunerare si rezultatul muncii profesorilor.
Intrebarea este de ce cat timp ati fost ministru al invatamantului si mai ales ca viceprersedinte si paralamentar al PSD-ului ,partid care a fost mare parte de timp la guvernare, nu ati promovat o initiativa cu aceasta tema. Este o practica parlasmentara de a lasa lacune in legislatie pentru a sluji astfel interesele de grup.,asa cum se demonstreaza in multe cazuri ,cu toate ca fiecare act legislativ se finalizeaza cu precizarea ca acesta respecta prevederile din Constitutia Romaniei, republicata.
Procesul de invatamant este un process de productie,in care material prima este omul, cea mai valoroasa dintre materiile prime, process care se masoara totdeauna prin parametrii cantitativi si calitativi.
Daca la nivelele inferioare de educare se pune accentual mai mult pe cantitate,la cele superioare trebuie pus accentual pe calitate.
Absolventii facultatilor sunt ei produse de calitate? Au ele acces pe piata muncii oriunde si oricand\/ Nu cumva multi dintre ei se constituie in asa zisa productie de stoc, adica nu isi gaseswc locul pe piata muncii? Nu sunt oare cadrele din invatamantul superior responsabile de efortu lfinanciar facut pentru producerea acestora si de irosirea materiei prime ?
Are invatamantul universitar rebuturi , de care nu are nimeni nevoie,sau considerati ca se produce fara rebuturi?
Iata atatea aspecte care ar trebui sa constituie tot atatea criterii de performanta ,parghii pentru diferentierea cadrelor universditare.
Considerati ca evolutia comunitatilor, respective a indivizilor se face uniform, in grupuri de varsta sau de profesii ca si pozitionarea pe un elevator,sau este diferentiata precum mersul pe o scara fixa pe care fiecare circula in mod diferit cu devieri mai mari sau mai mici pe orizontala si cu asalturi mai mici sau mai mari pe verticala?
Cum se evidentiaza aceasta diferentiere la cadrele din invatamant?
Cum este posibil sa existe o fisa a apostului fara sa existe criteriiile de apreciere a preformantei, care sa stea la baza acordarii drepturilor salariale?
Sugerez ca in calitatile ce le aveti si relatiile cultivate cu diversele sindicate fidele PSD, sa procedati de urgenta,inainte de orice pretentie salariala, la stabilirea acestor criterii de performanta.
www.orizontluminos.blogspot.com

Niciun comentariu: