marți, 29 decembrie 2009

Stimati domni,
Este inadmisibil ca in anotimpul rece si dupa acest anotimp , drumurile modernizate ale Romaniei, fie ca sunt drumuri nationale sau autostrazi, sa abunde in gropi,fisuri sau alte moduri de degradare.
Este inadmisibil ca responsabiliI la cel mai inalt nivel sa explice situatia prin mentionarea factorilor vinovati , factori cunoscuti si luati in considerare inca din timpul proiectarii si executiei lucrarilor..
Aparitia efectelor actiunii acestor factori, nu inseamna altceva decat ca la proiectare sau executie au fost neglijate sau au lipsit masurile de eliminare a efectelor. Ma refer la utilizarea unei imbracaminti asfaltice ,respectiv a unei mixturi cu receptura corespunzatoare conditiilor reale de exploatare. In mod sigur daca receptura este cea corespunzatoare conditiilor din Israel , Grecia , sau sudul Italiei, acestea nu vor rezista conditiilor de inghet dezghet existente la noi; In mod sigur astfel de situatii nu se regasesc pe drumurile din Suedia, Norvegia, Finlanda etc. unde conditiile de iarna sunt mult mai grele. Dece nu se poate ca la ei ?
Faptul ca dupa un ciclu de inghet -desghet apar fIsuri la rosturile de turnare ,longitudinale sau transversale , arata ca la executie nu s-a facut o buna compactare a mixturii , ca aceasta are un coeficient de contractie mult prea mare. Situatia este evidentiata in Bucuresti pe b-dul Poligrafiei si altele , in toate intersectiile mari ale orasului.
Factorii responsabili si nu numai, trebuie sa se ingrijoreze apreciind amploarea lucrarilor de reparare ,in conditiile in care se va realiza reteaua de drumuri nationale si autostrazi la densitatea celor existente in tarile occidentale.. Cat din PIB va reprezenta valoarea acestor lucrari? Va putea sa suporte PIB-ul Romaniei aceste cheltuieli?
Se impune o discutie serioasa cu specialistii din tara sau si din strainatate ,inclusiv constructori, care sa duca la eliminarea din piata a celor care creaza aceasta situatie HILARA.

Niciun comentariu: